Wyróżnij się lub zgiń – to jedna z zasad, która w świecie zdominowanym przez social media jest jeszcze bardziej prawdziwa, niż dotychczas. Jak się wyróżnić? Chociażby za pomocą grafik, które rzucają się w oczy dużo szybciej, niż nawet najlepiej napisany tekst.
Dobre grafiki w zgodzie z zasadami
Grafiki na social media rządzą się swoimi prawami. Nie tylko pod względami estetycznymi, ale także wymiarowymi. Dlaczego? Źle dobrane wymiary grafik na FB czy Instagramie mogą sprawić, że niektóre elementy będą niewidoczne, przycięte lub też nieodpowiednio wyeksponowane. Dlatego, zanim zabierzesz się za projektowanie idealnej grafiki, koniecznie dowiedz się, jakie są wymogi portalu, na którym będziesz publikować. Pamiętaj, że reklamy mają różne formaty, z których warto korzystać. To jednak wiąże się ze zmianami w obrębie grafiki.
Identyfikacja wizualna i fonty
Twoja marka ma już swoje logo, wybrane kolory i font, za pomocą którego komunikuje się ze światem. Wykorzystuj to nie tylko na stronie internetowej, ale także – a może przede wszystkim – w social mediach. Spójny przekaz pomaga odbiorcom szybko zidentyfikować Twoje grafiki, zaklasyfikować je do odpowiedniej grupy. Dzięki temu będą zwracały ich uwagę, gdy tylko się pojawią. Doskonałym przykładem są grafiki mBanku, który nie musi już używać swojego logo, by użytkownicy od razu wiedzieli, kto się z nimi komunikuje. Stałe, konsekwentne korzystanie z identyfikacji wizualnej marki i wybranego fontu to nie nuda – to strategia.
Nie za dużo, nie za mało
To złota zasada, która dotyczy nie tylko elementów na samej grafice, ale także tekstu. Pamiętaj, że większość Twoich odbiorców będzie przeglądać posty za pomocą aplikacji, na swoim smartfonie. Przegapienie wymyślnego i bardzo inteligentnego copy wcale nie jest trudne – wystarczy, że będzie ono malutkie i niewidoczne bądź umieszczone w złym miejscu. Jeśli copy będzie za duże, sama grafika zniknie przykryta masą słów. Musisz zatem znaleźć złoty środek pomiędzy obrazem i słowem. Pamiętaj, że nasz wzrok kieruje się od razu do centralnego punktu grafiki. Dlatego to właśnie w nim powinien znajdować się tekst, który chcesz przekazać.
Magia koloru
Wykorzystuj silne kolory i kontrasty, by odróżnić się od tła aplikacji, ale także od innych grafik, które także za wszelką cenę będą chciały zwrócić uwagę odbiorców. Korzystaj z psychologii kolorów i oczywiście tego, do kogo kierujesz swój przekaz – inne kolory będą odpowiednie dla młodszych odbiorców, inne dla starszych. Jeśli brakuje Ci pomysłu, przejrzyj grafiki swojej konkurencji oraz innych profili, które docierają do podobnej grupy odbiorczej. Zwróć uwagę na to, z jakich barw korzystają, jak wygląda układ ich grafik. Inspiruj się, ale nie zapomnij o tym, co wyróżnia właśnie Ciebie.
Jakie powinny być idealne grafiki na media społecznościowe? Dopasowane do odbiorcy, estetyczne, wyróżniające się – to tylko kilka wytycznych, którymi musisz się kierować. Z całą pewnością warto testować różne grafiki i sprawdzać, które z nich najlepiej oddziaływały na użytkowników.
Artykuł partnera