5 sposobów na zwiększenie produktywności za pomocą aplikacji online

Udostępnij:

​Prokrastynacja, rozproszenie i niska wydajność to główne problemy, z jakimi zmagają się przede wszystkim pracownicy biurowi. Długotrwałe rozkojarzenie i bezproduktywność przeradzają się z czasem w bezsilność, napięcie, stres i brak motywacji do działania. Niska wydajność pracowników przekłada się na obniżenie ich samopoczucia, a ponadto generuje ogromne straty w firmie. Jak temu zapobiec? Dobrym rozwiązaniem mogą być aplikacje zwiększające produktywność.

1. FocusBooster i technika Pomodoro

FocusBooster to aplikacja, która umożliwia wprowadzenie w życie techniki Pomodoro. Czym jest owa metoda? Polega ona na 25-minutowych cyklach pełnego skupienia, podczas których koncentrujemy się na jednym zadaniu. Pomiędzy seriami występują 5-minutowe przerwy, a po czterech sesjach dłuższy odpoczynek. Skuteczność tego sposobu potwierdza wielu użytkowników, którzy pokonali rozproszenie i stali się bardziej produktywni.

2. Offtime – pokonaj rozpraszacze

Zmorą pracowników biurowych są dystraktory, czyli rozpraszacze. Przeglądanie social mediów, granie w gry online czy prowadzenie rozmów przestawia pracę na boczny tor. Dzięki aplikacji Offtime można zablokować przychodzące powiadomienia, a także sprawić, że smartfon stanie się cichym i nieinteresującym urządzeniem. Program ten pomaga budować dobre nawyki, a także oduczyć się reagowania na każde mignięcie ekranu telefonu. 

3. Brain.me – wyciszenie to lepsze skupienie

Wszechobecny szum i rumor, którego doświadcza się w biurze, sprawia, że pracownicy stają się znużeni, rozkojarzeni i szybciej zmęczeni. Aby odciąć się od biurowej rzeczywistości, warto postawić na Brain.me. To aplikacja, w której znajdziesz playlisty ułatwiające koncentrację. Specjalnie skomponowane linie melodyczne uspokajają, wyciszają i wprowadzają umysł w tryb pełnego skupienia.

4.  „Nie można zarządzać czymś, czego nie można zmierzyć”

Powyższy cytat to słowa Petera Druckera, eksperta ds. zarządzania. Według niego nie da się osiągnąć poprawy bez wcześniejszego zmierzenia danego zjawiska. Dlatego też warto sięgnąć po aplikację Rescue Time. To bardzo przydatne narzędzie, które sprawdza, ile czasu przeznaczamy na dane aktywności w sieci. Nierzadko okazuje się, że pracownicy spędzają większość dnia na przeglądaniu mediów społecznościowych, a nie na wykonywaniu zadań. Dopiero raport wypełniony tabelami, mówiącymi wprost, że całkowicie zmarnowaliśmy dzień pracy, daje do myślenia i w konsekwencji zachęca do zmiany postępowania.

5. Chmura dla firm – optymalizacja produktywności w zespole

Brak produktywności zauważa się nie tylko w przypadku jednostek, lecz także całych zespołów. Sprawniejsze zarządzanie projektami i szybszą ich realizację może zapewnić serwer w chmurze.

Chmura dla firm pozwala na zapisywanie w niej danych, plików i różnych materiałów. Dzięki temu każdy pracownik ma pełny dostęp do informacji, które są mu niezbędne do wykonania przydzielonego zadania. Serwer w chmurze to usługa, z której można skorzystać w ramach INEA Data Center.

Wybierając serwer w chmurze od INEA, można zyskać bezpieczeństwo plików, a także swobodny dostęp do nich z dowolnego miejsca na świecie. INEA CloudPro to przede wszystkim niezawodność wynikająca z najlepszych komponentów firm Dell i Intel, a także wirtualizacji klasy enterprise lidera rynku Vmware.

0 Komentarze