Doradztwo strategiczne, czyli jakie korzyści firma może uzyskać z takiej usługi

Udostępnij:

​Wykorzystywanie wiedzy eksperckiej w taki sposób, żeby pozytywnie wpłynąć na planowanie i zarządzanie procesami sprzedaży, to jeden z podstawowych kroków, które należy podjąć w celu zwiększenia efektywności firmy. Dobrze jest wybierać w takich sytuacją profesjonalistów o bogatym doświadczeniu. Poszukując przedsiębiorstwa, oferującego doradztwo strategiczne, warto więc wziąć pod uwagę to, jak długo takie przedsiębiorstwo działa w branży. Oczywiście trudno generalizować - nawiązanie współpracy z usługodawcą, który istnieje na rynku od niedawna, nie musi zawsze oznaczać nieudanej współpracy. Jeśli jednak zależy nam na tym, żeby takie doradztwo realizowane było profesjonalnie i na naprawdę wysokim poziomie, lepszym pomysłem może być zdecydowanie się na doświadczoną firmę (przykładem takiego usługodawcy jest Salents - zespół firmy może pochwalić się ponad 20-letnim doświadczeniem).

Doradztwo strategiczne - na czym polega i dla kogo jest przeznaczone?

Taka usługa to szereg zadań, mających na celu zoptymalizowanie procesów biznesowych. Przedsiębiorcy, ze względu na to, że świetnie, doskonale, na wskroś znają swoją firmę i bardziej lub mniej świadomie powielają pewne praktyki, czasem mają problem, żeby dojrzeć szerszą perspektywę; jest to jednak kluczowe, żeby w rzeczowy sposób zweryfikować, czy konkretne praktyki są rzeczywiście efektywne.

Z doradztwa strategicznego z sukcesem korzystają też firmy, które odnotowują zadowalający wzrost, ale chciałyby wiedzieć, czy ich potencjał jest w pełni wykorzystywany. Do działań, podejmowanych przez specjalistów, wspomagających firmy w doradztwie strategicznym, zalicza się:

  • - diagnozę sytuacji w firmie i określenie, w których obszarach warto zastosować usprawnienia;
  • - ustalenie planu dotyczącego sposobu wdrażania zmian zgodnych z firmową strategią;
  • - integrację celów różnych decydentów oraz poszczególnych zespołów w taki sposób, żeby można było skonstruować plan wspólnych działań;
  • - eliminowanie barier w firmie, które utrudniają dzielenie się wiedzą i doświadczeniem między pracownikami;
    sprawdzanie efektów.

Doradztwo strategiczne to usługa, którą warto rozważyć, jeśli w przedsiębiorstwie działa kilka działów.. Takie jednostki biznesowe często koncentrują się na efektach, odnoszonych przez własną grupę. Zdarza się, że zagrożeniem jest nie tyle brak współpracy, co konkurowanie między sobą poszczególnych jednostek. Dzięki doradztwu strategicznemu, można zoptymalizować zarządzanie firmą również pod tym kątem.

Jakiego typu wsparcie może jeszcze przydać się przedsiębiorcy?

Usługodawcy dostrzegają, że do optymalizacji przedsiębiorstwa trzeba podejść kompleksowo i wspomagają ją:

Mapowanie ma służyć zwiększeniu efektywności przez wykrycie i usuwanie tzw. wąskich gardeł. Mapowanie dotyczy różnorodnych procesów, zachodzących w firmie, m.in.: procesów sprzedaży, produkcyjnych, e-commerce, logistycznych i magazynowych, procesów zamówień i reklamacji.

  • - poprawiając efektywność biznesową sprzedaży

W tym celu realizuje się takie usługi, jak audyt, consulting przy wdrożeniu CRM, coaching i monitoring sprzedażowy.

  • - zajmując się aranżacją i optymalizacją struktur finansowania firmy

Usługodawca pomaga w pozyskaniu takich produktów, jak np. kredyt krótkoterminowy, długoterminowy, leasing, faktoring, emisja obligacji, a następnie stara się zaaranżować je w taki sposób, aby rozwiązanie było optymalne dla klienta.

  • - doradzając w zakresie usprawnienia obszaru HR

Takie działania obejmują szereg kroków, od diagnozy funkcjonowania organizacji, aż po analizę kultury organizacyjne. Wykorzystuje się przy tym nowoczesne narzędzia badawcze oraz sprawdzoną metodykę.

Artykuł partnera

0 Komentarze