Duży biznes to z reguły duży budżet, a więc niejednokrotnie także spory metraż biura. I możliwość zatrudnienia dekoratora wnętrz do jego urządzenia. Co, kiedy prowadzisz niewielką firmę i w kwestii designu jesteś zdany tylko na siebie? Wbrew pozorom efektywne urządzenie małej przestrzeni może okazać się sporym wyzwaniem, większym niż zaaranżowanie wielkiego biurowca. Jak zatem urządzić małe biuro? Wystarczy trzymać się kilku przydatnych wskazówek. 


 

1. Zrezygnuj z nadmiaru sprzętu. Postaw na sprzęt wielofunkcyjny




Biurko, odpowiednie krzesło ergonomiczne, regał na sprzęt i dokumenty to obowiązkowe pozycje wyposażenia. Często spotykasz się z klientami? Nie zapomnij o miejscu dla nich. Najlepszym rozwiązaniem okażą się fotele lub krzesła, nie kanapa. Bezwzględnie unikaj dużych mebli (podkreślą niewielkie rozmiary twojego biura) i zastanów się nad sprzętami na kółkach - możesz zastosować blokadę i uniemożliwić ich przemieszczanie, w odpowiednim momencie natomiast przetransportować je w odpowiednie miejsce. Kontenery na kółkach mogą spełniać także kilka ról, z dnia na dzień, z miejsca na przechowywanie dokumentów, stając się genialnymi roboczymi blatami. Pomyśl także nad zabudową ściany regałem wielofunkcyjnym. Dzięki temu zyskasz więcej przestrzeni biurowej. A może wiszące witryny lub szafki? Nie zapominaj też o tym, że funkcje ksero, skanera i drukarki z powodzeniem może połączyć w jedno, wielofunkcyjne urządzenie, a tym samym zaoszczędzić dużo miejsca.


 

2. Optycznie powiększ metraż




Jasne ściany, najlepiej pastelowe, szare, białe lub jasnożółte sprawią, że każde z wnętrz wyda się większe, szczególnie w zestawieniu z równie jasnymi meblami, najlepiej takimi o lekkiej, modułowej konstrukcji. Zrezygnuj ze wzorzystych ścian i sporych kontrastów, stawiając przy okazji na biały sufit. Mając wybór co do paneli podłogowych, koniecznie postaw na te większe.
 

3. Rozświetl miejsce swojej pracy


Ale nie dużymi, stojącymi lampami! O wiele lepiej sprawdzi się punktowe lub podwieszane, sufitowe oświetlenie. Dobrym pomysłem będą także reflektorki o regulowanym kącie nachylenia. Żarówki ledowe i świetlówki o chłodnej barwie najlepiej wpływają na koncentrację, dlatego postaw właśnie na nie, by zmotywować do działania siebie i pracowników. Nie zapominaj jednak, że najzdrowszym światłem, jest światło dzienne. W przypadku, gdy siedzisz tyłem do okna, zdecyduj się na rolety plisowane. Są one wykonane z tkaniny składającej się w harmonijkę i potrafią zasłonić każde okno, nawet takie o najbardziej nietypowym kształcie. A poza tym są dostępne praktycznie w każdym kolorze. 


 

4. Zachowaj ład i porządek 

 

To ważne, szczególnie w przypadku niewielkiej przestrzeni. Zabałaganiona automatycznie wydaje się jeszcze mniejsza. Co, kiedy wszystkie gadżety, papiery i segregatory schowasz do szafy? Taką z przesuwanymi drzwiami możesz umieścić na całej jednej ścianie, uzyskując tym samym efekt większej, harmonijnej przestrzeni.


 

5. Zasady feng-shui




Jeśli tylko posiadasz taką możliwość - siedząc przy biurku za plecami najlepiej mieć ścianę, nie okno. Według feng-shui ściana przed oczami blokuje twórczą energię, natomiast znajdując się za plecami dodaje pewności i odwagi. W praktyce, kiedy siedzimy tyłem do ściany, nie przeszkadza nam dzienne światło, napływające przez okiennice. Biurko najlepiej ustawić w takim miejscu, by mieć doskonały widok na całe pomieszczenie i na ludzi do niego wchodzących. Warto również pamiętać o organizacji. Zgodnie z pradawną zasadą, porządek na biurku oznacza także porządek w głowie, a zatem niezbędnymi okażą się praktyczne organizery umieszczone na blacie. Centralnej części biura absolutnie nie powinny zajmować drukarki, skanery itd. - zakłócą przepływ energii i - umieszczone w tym miejscu - będą wyglądały po prostu nieestetycznie. Idealnie natomiast sprawdzą się ustawione w rogu.



Niewielki budżet i mały metraż? Nic nie szkodzi! Najważniejsza jest duża wyobraźnia! Udekoruj biuro zgodnie z naszymi wskazówkami, lecz przede wszystkim również z własnym gustem i odpowiednio do obszaru działalności swojej firmy. Pamiętaj, że jej wnętrze jest twoją wizytówką.

0 Komentarze