Żyjesz od urlopu do urlopu? Przemęczenie związane z pracą to dla ciebie codzienność? Nawet, jeśli w nocy nie odmawiasz sobie snu, wciąż odczuwasz dyskomfort związany ze zmęczeniem organizmu? Zacznij wypoczywać codziennie, nie tylko w trakcie wakacji! 



Uważasz, że to niemożliwe, ze względu na zbyt wielki natłok obowiązków? Zobacz 10 sposobów na efektywny odpoczynek zaledwie w 15 lub 20 minut dziennie! 



1. Natura to zawsze dobry pomysł



Krótki spacer do lasu, przejście przez park, a może wyprowadzenie psa? Wszystko, co tylko związane ze świeżym powietrzem, da ci potężnego kopa energii! Nie mieszkasz blisko natury, a łąkę widziałeś ostatnio parę miesięcy temu? Skwer w centrum miasta w drodze powrotnej z pracy też da radę. Przejdź przez niego, nawet, jeśli samochód zaparkowałeś znacznie bliżej. Naprawdę warto!



2. Wyłącz smartfona 



Na 15, 20, 30 minut. A może na godzinę. Takie chwilowe odcięcie się od cyfrowego, multimedialnego świata z pewnością nie narobi ci sporych kłopotów, a na dodatek sprawi, że oczyścisz umysł i zwiększysz produktywność.



3. Zagraj coś na instrumencie 



Nawet, jeśli nie potrafisz! Obojętne, czy będzie to gitara, flet, czy cymbałki. Skupienie się na grze pozwala pozbyć się stresu. Wiedzą o tym zarówno redaktorzy największych światowych gazet, jak i znani giełdowi inwestorzy. 



4. Postaw na odwrotność



W pracy przez większość czasu liczysz, a zatem używasz lewej półkuli mózgowej? Po pracy zatańcz do ulubionego kawałka (tak, między innymi za to odpowiada prawa półkula)! Przez 8 godzin dziennie piszesz artykuły? W domu rozwiąż sudoku! 



skuteczny odpoczynek

5. Zmęcz się! 



Wierz lub nie, ale kilkunastominutowy, porządny wycisk fizyczny, będzie świetnym odpoczynkiem od kilkugodzinnego wysiłku psychicznego. Bieganie, pompki, przysiady, rower - wszystko, co związane z wysiłkiem fizycznym poprawi twoje krążenie i doda ci witalności. 



6. Samodzielny masaż



Rozluźnij ramiona, palce i nadgarstki. Rozmasowanie określonych części ciała okaże się zbawienne zwłaszcza wtedy, kiedy większość dnia spędzasz przed komputerem. 



7. Włącz ulubioną muzykę



I potańcz. Albo po prostu usiądź i zamknij oczy, zwyczajnie słuchając. Tej relaksacyjnej metody możesz używać również w pracy. Potrafisz pracować z muzyką? Na co czekasz? Połącz przyjemne z pożytecznym! 



8. Spędź czas z rodziną i przyjaciółmi



W codziennym nadmiarze spraw często zapominamy, by poświęcić trochę czasu najbliższym. Jeśli nie masz możliwości, by wyskoczyć na szybką kawę z przyjacielem, zrelaksuj się dzwoniąc do niego i słuchając tego, co mu się ostatnio przytrafiło. Albo namaluj z dzieckiem rysunek, zanim znowu wrócisz do dopinania najnowszego projektu. 



9. Zaplanuj, co będziesz porabiać w weekend



Ludzie wyjeżdżający na wakacje to ludzie zdecydowanie bardziej szczęśliwi niż ci, którzy tego nie robią. Okazuje się, że tak naprawdę nie tyle same wakacje wyzwalają w nas takie pokłady endorfin, co proces ich planowania. Do wakacji jeszcze sporo? Nic nie szkodzi, tym lepiej. Przyjemność dostępna w realnym odstępie czasu będzie smakowała bardziej wyraziście. Wymyśl, gdzie pojedziesz i jaki górski szczyt zdobędziesz w sobotę, a może wyobraź sobie siebie pod miliardem koców, koniecznie z pizzą i ulubionym serialem. Wybierz to, co lubisz. I pomyśl, że to już za pare dni.



10. Wyznacz miejsce bez pracy



Jeśli pracujesz w domu, niech to będzie choćby sypialnia. Jeśli swoje obowiązki wykonujesz głównie w biurze, doskonale sprawdzi się któryś z dalszych korytarzy lub przytulna kuchnia. Grunt, by posiadać mały azyl, w którym będzie można przez chwilę odetchnąć. 


15 lub 20 minut to naprawdę niewiele. Zamiast wpatrywać się w ekran komórki, wykorzystaj wolny czas na realizację któregoś z powyższych punktów. Jeśli będziesz to robić regularnie, twoje samopoczucie znacząco się poprawi. Serio!